BLENDED INTENSIVE PROGRAMMES

Blended Intensive Programme (BIP) to krótki, intensywny program kształcenia będący połączeniem mobilności fizycznej i wirtualnej. Ma on na celu wsparcie międzynarodowej pracy zespołowej i wymianę doświadczeń. 

BIP organizowany jest w ramach Programu Erasmus+.

Zachęcamy do realizacji Programu nauczycieli akademickich Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.

 

Zasady realizacji Blended Intensive Programme (BIP)

Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

w roku akademickim 2025/2026

 

Informacje ogólne:

  1. Blended Intensive Programme (BIP) to krótki intensywny kurs, realizowany przez pracownika/pracowników UJK dla studentów przyjeżdżających z uczelni partnerskich.
  2. W ramach BIP wykorzystuje się innowacyjne metody uczenia się i nauczania, w tym komponent wirtualny.
  3. BIP powinien mieć wartość dodaną w porównaniu z istniejącymi kursami oferowanymi przez uczestniczące w nim instytucje (szczególnie ceniona będzie oferta multidyscyplinarna).
  4. BIP powinien skutkować budowaniem zdolności w zakresie opracowywania i wdrażania innowacyjnych praktyk nauczania i uczenia się w uczestniczących w programie instytucjach.
  5. Na BIP składa się mobilność fizyczna (przyjazd na UJK grupy studentów wraz
    z opiekunem/opiekunami merytorycznymi) oraz komponent wirtualny.
  6. Komponent wirtualny musi zapewnić wszystkim uczestnikom przestrzeń do wspólnej
    i jednoczesnej pracy online nad konkretnymi zadaniami, które stanowią część kursu.
  7. W BIP musi uczestniczyć UJK oraz minimum 2 uczelnie partnerskie z dwóch różnych krajów UE i stowarzyszonych, posiadające kartę ECHE. Rekomenduje się, aby uczelnie partnerskie pochodziły z grona uczelni, z którymi UJK ma już podpisane umowy bilateralne.
  8. Każda z uczelni musi brać czynny udział w organizacji i realizacji BIP (wymagany jest konkretny, określony z góry podział zadań).
  9. Minimalna liczba studentów z uczelni partnerskich w BIP wynosi 10 osób, maksymalna 20 osób. Liczba studentów UJK biorących udział w BIP to minimum 5, maksimum 10 osób.
  10. BIP powinien zostać zrealizowany w okresie między 6 kwietnia 2026 a 15 maja 2026 roku (okres ten dotyczy realizacji zarówno mobilności fizycznej jaki i komponentu wirtualnego).
  11. Mobilność fizyczna trwa od 5 do 7 dni. Obowiązkowy komponent wirtualny musi zostać zrealizowany przed i/lub po mobilności fizycznej.
  12. Uczestnicy przyjeżdżający do UJK otrzymują stypendia Erasmus+ ze swoich uczelni macierzystych w ramach krótkoterminowych wyjazdów na studia (SMS). Uczestnicy z UJK nie otrzymują stypendiów.
  13. UJK otrzymuje środki na koszty organizacji, które pracownik/pracownicy organizujący BIP mogą wykorzystać np. na zakup niezbędnych materiałów, oprogramowania, zatrudnienie eksperta itp.
  14. Studenci biorący udział w BIP otrzymują 3 punkty ECTS, dlatego łączny nakład ich czasu pracy (w ramach mobilności fizycznej oraz realizacji komponentu wirtualnego) wynosi od 75 do 90 godzin.
  15. Realizacja BIP powinna umożliwić studentom uzyskanie założonych efektów uczenia się.
  16. Budżet na organizację BIP przez UJK wynosi 4 tys. Euro (w tym wynagrodzenia). Kosztorys wydarzenia przygotowuje koordynator merytoryczny BIP.

Zasady aplikacji:

  1. Aplikować o organizację BIP może każdy nauczyciel akademicki zatrudniony na umowę
    o pracę UJK lub zespół składający się z takich pracowników. W przypadku aplikacji zespołowej aplikację składa koordynator wybrany przez zespół. Aplikować mogą również zespoły międzywydziałowe.
  2. Dla każdej aplikacji wymagana jest rekomendacja Dziekana; w przypadku aplikacji międzywydziałowej wymagana jest rekomendacja Dziekanów wszystkich zaangażowanych Wydziałów.
  3. Każdy Wydział może zarekomendować tylko jedną aplikację; w przypadku aplikacji międzywydziałowych wykorzystują one limit dla wszystkich zaangażowanych Wydziałów.
  4. Wniosek o organizację BIP składa pracownik lub koordynator zespołu przesyłając kompletny i prawidłowo wypełniony formularz na adres email erasmus@ujk.edu.pl.
  5. Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2025 r.
  6. Wniosek musi zawierać rekomendację i podpis Dziekana oraz potwierdzenia mailowe udziału partnerów zagranicznych w wydarzeniu oraz wg formularza:

1)         ogólny opis BIP

2)         wstępny program do zrealizowania w ramach mobilności fizycznej

3)         opis realizacji komponentu wirtualnego

4)         określone efekty uczenia się i wymiar godzinowy kursu (wraz z uwzględnieniem komponentu wirtualnego)

5)         planowany termin realizacji BIP

6)         dane uczelni partnerskich wraz z potwierdzeniem uczestnictwa z ich strony oraz opisem, jaki będzie wkład poszczególnych partnerów w organizację i realizację BIP

7)         szacunkową liczbę uczestników, do których skierowany będzie BIP (z każdej uczelni biorącej udział w programie).

 

Ocena wniosków:

  1. Decyzję w sprawie kwalifikacji wniosków na organizację BIP na UJK podejmuje komisja powołana przez Prorektor ds. współpracy międzynarodowej.
  2. Oceniana będzie wartość merytoryczna, terminowość i kompletność składanych dokumentów, w tym uwzględnienie i opisanie wszystkich wymaganych punktów.
  3. Wnioski międzywydziałowe będą traktowane priorytetowo, pod warunkiem spełnienia powyższych wymogów.
  4. Informacja o wyborze wniosku do realizacji zostanie przekazana telefoniczne oraz mailowo na adres, z którego wysłano zgłoszenie, w terminie do 10 grudnia 2025 r.

 

Dokumenty potrzebne do aplikacji (do pobrania):

Wniosek

Zgoda

W przypadku dodatkowych pytań proszę kontaktować się z:

Justyną Palacz, kierownikiem Działu Wymiany Akademickiej i Projektów Erasmus+ tel.: +48 41 349 72 67 justyna.palacz@ujk.edu.pl lub Joanną Massalską-Bzymek z DWAiPE+ tel.: +48 41 349 78 71 joanna.massalska-bzymek@ujk.edu.pl.

 

 

 

Odwiedź nas na Facebooku

Przejdź do treści