BLENDED INTENSIVE PROGRAMMES
Blended Intensive Programme (BIP) to krótki, intensywny program kształcenia będący połączeniem mobilności fizycznej i wirtualnej. Ma on na celu wsparcie międzynarodowej pracy zespołowej i wymianę doświadczeń.
BIP organizowany jest w ramach Programu Erasmus+.
Zachęcamy do realizacji Programu nauczycieli akademickich Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Zasady realizacji Blended Intensive Programme (BIP)
Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
w roku akademickim 2025/2026
Informacje ogólne:
- Blended Intensive Programme (BIP) to krótki intensywny kurs, realizowany przez pracownika/pracowników UJK dla studentów przyjeżdżających z uczelni partnerskich.
- W ramach BIP wykorzystuje się innowacyjne metody uczenia się i nauczania, w tym komponent wirtualny.
- BIP powinien mieć wartość dodaną w porównaniu z istniejącymi kursami oferowanymi przez uczestniczące w nim instytucje (szczególnie ceniona będzie oferta multidyscyplinarna).
- BIP powinien skutkować budowaniem zdolności w zakresie opracowywania i wdrażania innowacyjnych praktyk nauczania i uczenia się w uczestniczących w programie instytucjach.
- Na BIP składa się mobilność fizyczna (przyjazd na UJK grupy studentów wraz
z opiekunem/opiekunami merytorycznymi) oraz komponent wirtualny. - Komponent wirtualny musi zapewnić wszystkim uczestnikom przestrzeń do wspólnej
i jednoczesnej pracy online nad konkretnymi zadaniami, które stanowią część kursu. - W BIP musi uczestniczyć UJK oraz minimum 2 uczelnie partnerskie z dwóch różnych krajów UE i stowarzyszonych, posiadające kartę ECHE. Rekomenduje się, aby uczelnie partnerskie pochodziły z grona uczelni, z którymi UJK ma już podpisane umowy bilateralne.
- Każda z uczelni musi brać czynny udział w organizacji i realizacji BIP (wymagany jest konkretny, określony z góry podział zadań).
- Minimalna liczba studentów z uczelni partnerskich w BIP wynosi 10 osób, maksymalna 20 osób. Liczba studentów UJK biorących udział w BIP to minimum 5, maksimum 10 osób.
- BIP powinien zostać zrealizowany w okresie między 6 kwietnia 2026 a 15 maja 2026 roku (okres ten dotyczy realizacji zarówno mobilności fizycznej jaki i komponentu wirtualnego).
- Mobilność fizyczna trwa od 5 do 7 dni. Obowiązkowy komponent wirtualny musi zostać zrealizowany przed i/lub po mobilności fizycznej.
- Uczestnicy przyjeżdżający do UJK otrzymują stypendia Erasmus+ ze swoich uczelni macierzystych w ramach krótkoterminowych wyjazdów na studia (SMS). Uczestnicy z UJK nie otrzymują stypendiów.
- UJK otrzymuje środki na koszty organizacji, które pracownik/pracownicy organizujący BIP mogą wykorzystać np. na zakup niezbędnych materiałów, oprogramowania, zatrudnienie eksperta itp.
- Studenci biorący udział w BIP otrzymują 3 punkty ECTS, dlatego łączny nakład ich czasu pracy (w ramach mobilności fizycznej oraz realizacji komponentu wirtualnego) wynosi od 75 do 90 godzin.
- Realizacja BIP powinna umożliwić studentom uzyskanie założonych efektów uczenia się.
- Budżet na organizację BIP przez UJK wynosi 4 tys. Euro (w tym wynagrodzenia). Kosztorys wydarzenia przygotowuje koordynator merytoryczny BIP.
Zasady aplikacji:
- Aplikować o organizację BIP może każdy nauczyciel akademicki zatrudniony na umowę
o pracę UJK lub zespół składający się z takich pracowników. W przypadku aplikacji zespołowej aplikację składa koordynator wybrany przez zespół. Aplikować mogą również zespoły międzywydziałowe. - Dla każdej aplikacji wymagana jest rekomendacja Dziekana; w przypadku aplikacji międzywydziałowej wymagana jest rekomendacja Dziekanów wszystkich zaangażowanych Wydziałów.
- Każdy Wydział może zarekomendować tylko jedną aplikację; w przypadku aplikacji międzywydziałowych wykorzystują one limit dla wszystkich zaangażowanych Wydziałów.
- Wniosek o organizację BIP składa pracownik lub koordynator zespołu przesyłając kompletny i prawidłowo wypełniony formularz na adres email erasmus@ujk.edu.pl.
- Termin składania wniosków upływa 30 listopada 2025 r.
- Wniosek musi zawierać rekomendację i podpis Dziekana oraz potwierdzenia mailowe udziału partnerów zagranicznych w wydarzeniu oraz wg formularza:
1) ogólny opis BIP
2) wstępny program do zrealizowania w ramach mobilności fizycznej
3) opis realizacji komponentu wirtualnego
4) określone efekty uczenia się i wymiar godzinowy kursu (wraz z uwzględnieniem komponentu wirtualnego)
5) planowany termin realizacji BIP
6) dane uczelni partnerskich wraz z potwierdzeniem uczestnictwa z ich strony oraz opisem, jaki będzie wkład poszczególnych partnerów w organizację i realizację BIP
7) szacunkową liczbę uczestników, do których skierowany będzie BIP (z każdej uczelni biorącej udział w programie).
Ocena wniosków:
- Decyzję w sprawie kwalifikacji wniosków na organizację BIP na UJK podejmuje komisja powołana przez Prorektor ds. współpracy międzynarodowej.
- Oceniana będzie wartość merytoryczna, terminowość i kompletność składanych dokumentów, w tym uwzględnienie i opisanie wszystkich wymaganych punktów.
- Wnioski międzywydziałowe będą traktowane priorytetowo, pod warunkiem spełnienia powyższych wymogów.
- Informacja o wyborze wniosku do realizacji zostanie przekazana telefoniczne oraz mailowo na adres, z którego wysłano zgłoszenie, w terminie do 10 grudnia 2025 r.
Dokumenty potrzebne do aplikacji (do pobrania):
W przypadku dodatkowych pytań proszę kontaktować się z:
Justyną Palacz, kierownikiem Działu Wymiany Akademickiej i Projektów Erasmus+ tel.: +48 41 349 72 67 justyna.palacz@ujk.edu.pl lub Joanną Massalską-Bzymek z DWAiPE+ tel.: +48 41 349 78 71 joanna.massalska-bzymek@ujk.edu.pl.