Agata Tuliszewska Aleksandra Góra

Agata Tuliszewska, Aleksandra Góra
studentki filologii angielskiej
Cordoba, Hiszpania

Studiowanie za granicą to nie tylko niezwykłe przeżycie, które na zawsze zostaje w pamięci, ale również wielka szkoła życia. Dla tych, którzy nie mieli okazji być za granicą przez dłuższy czas z pewnością jest to wielkie wyzwanie, ale chęć poznania czegoś nowego i poczucie niezależności motywuje do działania i daje pole do popisu własnym możliwościom. Przynajmniej tak było w naszym przypadku.
Do Hiszpanii przyleciałyśmy z Warszawy, jednak z powodu braku lotniska w Kordobie musiałyśmy wylądować w Maladze i stamtąd dopiero autobusem dotarłyśmy do Kordoby. Można jechać również pociągiem, ale zdecydowanie bardziej polecamy podróż autobusem, która dostarcza niezwykłych widoków. Kordoba jest stosunkowo małym miastem, niewiele większym od Kielc. Początkowo wydawała się duża i gubienie się było nieodłącznym elementem, który towarzyszył nam przy każdym wyjściu (szczególnie w sąsiedztwie Ciudad Jardin, gdzie każda uliczka wydawała się być taka sama). Z czasem nauczyłyśmy się poruszania po Kordobie, a większość miejsc można  zwiedzić pieszo bez korzystania z autobusów. Z zakwaterowaniem nie było problemu, gdyż jeszcze przed wyjazdem zarezerwowałyśmy sobie mieszkanie z agencji Somos Erasmus, gdzie każdy może znaleźć coś odpowiedniego dla siebie. Polecamy sąsiedztwo Ciudad Jardin, gdzie większość Erasmusów również wynajmuje mieszkania.

Będąc w Kordobie warto również zwiedzić inne miasta tj. Malaga, Sevilla, Granada, znajdujące się w rejonie Andaluzji, która zachwyca różnorodnością przenikających się tam niegdyś kultur. Wycieczki organizowane są głównie przez dwie organizacje stworzone na potrzeby Erasmusów (Erasmus International Students – EIS i Erasmus Family). Z nimi wycieczki są tańsze, a przede wszystkim dzięki nim można nawiązać wiele nowych znajomości.

Wyjazd na Erasmusa był dla nas najlepszym doświadczeniem w życiu. Dzięki niemu poznałyśmy ludzi z całego świata, co otworzyło nam nowe możliwości i cele podróży.  Zyskałyśmy również życiową wiedzę i umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, których byśmy nie nabyły będąc na miejscu w Kielcach. Każdemu kto zastanawia się nad wyjazdem, gorąco polecamy, gdyż taka okazja zdarza się tylko raz w życiu!
„Erasmus in not one year In your life, but your life in one year”

Motto: Poczucie niezależności motywuje do działania i daje pole do popisu własnym możliwościom.